Suplimente

Uleiurile de pește și uleiurile omega-3 pot aduce beneficii sanatatii noastre?

Uleiurile de pește provin din pește gras sau uleios, cum ar fi păstrăvul, macroule, tonul, heringul, sardinele și somonul. Conțin acizi grași omega 3 și vitaminele A și D.
Uleiul de pește și suplimentele omega-3 sunt populare, deoarece se crede că au beneficii pentru sănătate. American Heart Association (AHA) recomandă consumul de pește gras pentru a creste sănătatea inimii. Cu toate acestea, studiile au obținut rezultate mixte.

În 2012, un studiu național de sănătate a constatat că aproximativ 7,8 la sută dintre adulții din Statele Unite (S.U.A.), sau 18,8 milioane de persoane și 1,1 la sută dintre copiii cu vârsta cuprinsă între 4 și 17 ani, au luat un supliment de ulei de pește în ultimele 30 de zile.

Fapte rapide despre uleiurile de pește

  • Uleiurile de pește conțin acizi grași omega-3 și vitaminele A și D.
  • Acizii grași Omega-3 găsiți în uleiurile de pește pot proteja inima și pot oferi alte beneficii pentru sănătate, dar rezultatele cercetărilor au fost amestecate.
  • Consumul de pește este o modalitate mai bună de a obține ulei de pește sau omega 3 decât să luați suplimente.

Ce sunt acizii grași omega-3?

Acizii grași Omega-3 sunt grăsimi frecvent întâlnite în plante și în viața marină.

Două tipuri de pește gras sunt abundente:

  • Acidul eicosapentaenoic (EPA): Cel mai cunoscut acid gras omega-3, EPA ajută organismul să sintetizeze substanțele chimice implicate în coagularea sângelui și inflamații (prostaglandină-3, tromboxan-2 și leucotriene-5). Peștii obțin EPA din algele pe care le mănâncă.
  • Acidul docosahexaenoic (DHA): La om, acest acid gras omega-3 este o parte cheie a spermei, a retinei, a unei părți a ochiului și a cortexului cerebral, o parte a creierului. DHA este prezent în tot corpul, în special în creier, ochi și inimă. Este prezent și în laptele matern.

Beneficii pentru sănătate
Unele studii au ajuns la concluzia că uleiul de pește și acidul gras omega-3 sunt benefice pentru sănătate, dar altele nu. A fost legat de o serie de condiții.

Scleroză multiplă
Se spune că uleiurile de pește ajută persoanele cu scleroză multiplă (SM) datorită efectelor sale de protecție asupra creierului și sistemului nervos. Cu toate acestea, cel puțin un studiu a concluzionat că nu au niciun beneficiu.

Cancer de prostată
Un studiu a descoperit că uleiurile de pește, alături de o dietă cu conținut scăzut de grăsimi, pot reduce riscul de a dezvolta cancer de prostată. Cu toate acestea, un alt studiu a legat niveluri mai mari de omega-3 la un risc mai mare de cancer agresiv de prostată. Cercetările publicate în Jurnalul Institutului Național al Cancerului au sugerat că un aport mare de ulei de pește ridică cu 71% riscul de cancer de prostată de înaltă calitate, iar toate tipurile de cancer de prostată cu 43%.

Depresie postpartum
Consumul de uleiuri de pește în timpul sarcinii poate reduce riscul depresiei post-partum. Cercetătorii recomandă faptul că consumul de pește cu un nivel ridicat de omega 3 de două sau de trei ori pe săptămână poate fi benefic. Sursele alimentare sunt recomandate, mai degrabă decât suplimente, deoarece oferă și proteine ​​și minerale.

Beneficii pentru sănătate mintală
Un studiu pilot de 8 săptămâni realizat în 2007 a sugerat că uleiurile de pește pot ajuta tinerii cu probleme de comportament, în special cei cu tulburări de hiperactivitate cu deficit de atenție (ADHD). Studiul a demonstrat că copiii care au consumat între 8 și 16 grame (g) de EPA și DHA pe zi, au arătat îmbunătățiri semnificative ale comportamentului lor, după cum au evaluat părinții și psihiatrul care lucrează cu ei.

Beneficiile memoriei
Aportul de acizi grași Omega-3 poate ajuta la îmbunătățirea memoriei de lucru la adulți tineri sănătoși, potrivit cercetărilor raportate în jurnalul PLoS One. Cu toate acestea, un alt studiu a indicat că nivelurile ridicate de omega-3 nu împiedică declinul cognitiv la femeile în vârstă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *